Πέμπτη 21 Μαΐου 2015

Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας στο Κρανίδι: Εκεί που συντελείται ένα αληθινό θαύμα…

Οι μαθητές του ΣΔΕ Κρανιδίου απαθανατίζονται με τους καθηγητές τους

Έρευνα Κώστας Πρώιμος
Στις ταπεινές αίθουσες του ΕΠΑΛ  Κρανιδίου, συντελείται εδώ και εννέα χρόνια ένα θαύμα… Άνθρωποι βιοπαλαιστές, ανεξαρτήτου φύλου, με ισχυρή θέληση διαβαίνουν για δεύτερη φορά στην ζωή τους τις σχολικές τάξεις, προς χάριν της γνώσης…
Τριαντάρες, σαραντάρηδες, ακόμη και πενηντάρηδες, αποφασισμένοι να αλλάξουν το μέλλον τους, αλλά πρωτίστως, να  αποδείξουν πως μπορούν να τα καταφέρουν, αποτελώντας μια ρηξικέλευθη μαθητική κοινότητα –ανάχωμα, στην επέλαση της Κρίσης που όλοι γνωρίζουμε ως οικονομική, πλην όμως, φέρει μαζί της πολυδιάστατες και σκοτεινές πτυχέςΔημιουργώντας μια μαγική και αμφίδρομη σχέση, με τους μαχόμενους υπό αντίξοες συνθήκες καθηγητές τους, οι μαθητές του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας στο Κρανίδι, παραδίδουν σε όλους μας χωρίς τυμπανοκρουσίες, πραγματικά μαθήματα ζωής…
Διαβάστε τις άκρως ενδιαφέρουσες μαρτυρίες, που κατέθεσαν στην «Ενημέρωση Πελοποννήσου», τέσσερις μαθητές και δύο καθηγητές, για το αληθινό θαύμα που συντελείται, στο ΣΔΕ Κρανιδίου…


 #«Πατέρα δεν θέλεις να τελειώσεις το γυμνάσιο»; ρώτησε ο μικρός Αλέξανδρος… Έκτοτε, μπαμπάς και γιός φοιτούν
στο ίδιο σχολείο…. στο Κρανίδι
«Ήταν θέμα θέλησης και παρότρυνσης από τον γιό μου» μας είπε ο 49χρονος σπουδαστής Ιωάννης Παπαδίας… «Για κάποιους λόγους, ξεκίνησα να δουλεύω από μικρό παιδί και διέκοψα το σχολείο… O Αλέξανδρος ο γιός μου, με παρότρυνε να τελειώσω το γυμνάσιο και σήμερα φοιτούμε στο ίδιο σχολείο, αλλά διαφορετικές ώρες… Ήθελα το κάτι παραπάνω στους Ηλεκτρονικούς Υπολογιστές,  στην Φυσική και στα αγγλικά…  Απασχολούμαι εδώ και πολλά χρόνια στον οικοδομικό κλάδο… Ποτέ δεν είδα ως ανασταλτικό παράγοντα την ηλικία, ώστε να ενταχθώ στο Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας… Η γνώση δεν έχει όρια»…
«Άρπαξα την ευκαιρία που είχα χάσει παλιότερα», μας δήλωσε  η  τριαντάχρονη Αντωνία Δαμαλίτη… «Δεν μου άρεσε καθόλου το σχολείο και δεν πήγα στο γυμνάσιο… Το  μετάνιωσα στα δεκαεπτά μου, όμως έπρεπε να δουλέψω… Σαν παιδί δεν μπορούσα να συνειδητοποιήσω την αξία της μάθησης… Σήμερα όμως, με την συμμετοχή μου στο ΣΔΕ, αισθάνομαι την απόλυτη ικανοποίηση… Ανακάλυψα ότι μπορώ να τα πάω αρκετά καλά στα μαθηματικά, στους υπολογιστές και τα αγγλικά… Συμβάλλουν πολύ και οι καθηγητές μας…  Θα  ήθελα να συνεχίσω τις σπουδές και να γίνω ΣΕΦ… Ελπίζω κάποια στιγμή, να τα καταφέρω… Στο ΣΔΕ ερχόταν ο αδερφός μου και για μένα αυτό λειτούργησε θετικά, ώστε να πάρω την απόφαση να γραφτώ και έτσι εφέτος και εγώ τελειώνω…»
 «…Μια καλύτερη δουλειά και να είμαι σε θέση, να μαθαίνω και εγώ τα παιδιά μου» ήταν τα κίνητρα,  ώστε να παρακολουθήσει το ΣΔΕ ο 37χρονος Κρανιδιώτης  Κοσμάς Σοφικίτης … «Είμαι στο πρώτο έτος του γυμνασίου, επαγγέλλομαι συμβασιούχος πυροσβέστης… Θα ήθελα περισσότερα τυπικά προσόντα, για μια προκήρυξη για μια εργασία. Έχει μεγάλο ενδιαφέρον να φοιτάς σε αυτή την ηλικία... Μου αρέσουν όλα τα μαθήματα και μπορώ να σας πω, ότι παρατηρώ πράγματα που όταν ήμουν μικρός, δεν έδινα βάση… Τώρα τα βλέπω όλα με «άλλο μάτι»…
«Θεωρούσα ότι δεν μπορώ να ενταχτώ στην σημερινή κοινωνία με τις ελλείψεις που είχα».... Αυτή ήταν η αρχική τοποθέτηση της 42χρονης σπουδάστριας, Ευδοκίας  Μιμίνου  η οποία συνέχισε … « Αν και σε αυτή την ηλικία υπάρχει μια  κοινωνική μόρφωση, το να καλύψεις το ηθικό κομμάτι όλης αυτής της ιστορίας, είναι πάρα πολύ σημαντικό… ‘Έχω περάσει από πολλά στάδια και έχω ακούσει διάφορα σχόλια… Ο γιός μου στην αρχή με πείραζε, μετά άρχισε να καμαρώνει. Οι φίλοι μου ανεβάζανε στο ίντερνετ σχολικές ποδιές και μαθητικές τσαντούλες αλλά στην συνέχεια, οι περισσότεροι μου έδωσαν συγχαρητήρια… Σήμερα, χωρίς το απολυτήριο γυμνασίου, δεν μπορείς να εργαστείς ούτε απλή πωλήτρια, σε ένα σούπερ μάρκετ… Από την στιγμή που ενηλικιώθηκε ο γιός μου, άρχισα να το σκέφτομαι γιατί, με τα κενά που είχα σε γνώσεις, δεν μπόρεσα να τον βοηθήσω ποτέ μου… Είναι πολύ σημαντικό να το καταλάβουν αυτό όσοι έχουν μικρότερα παιδιά, γιατί μαθαίνεις να μπορείς να τα βοηθάς… Το «κράτημα» είναι μέχρι να περάσεις την πόρτα της σχολικής τάξης…  Μετά απελευθερώνεσαι… Οι καθηγητές μας είναι καταπληκτικοί, γιατί ασχολούνται με τον καθένα μας ξεχωριστά…. Εγώ θα έρχομαι και του χρόνου… Λάτρεψα τα μαθηματικά, που ποτέ δεν μου άρεσαν ως μικρή… Έμαθα ορθογραφία ενώ κάποτε ήμουν παντελώς ανορθόγραφη… Μαθαίνουμε τους υπολογιστές που έχουν μπει πλέον για καλά στην ζωή μας»…
«Από το ΣΔΕ Κρανιδίου, η  52χρονη κ. Βούλα  από τις Σπέτσες, πέρασε δέκατη στα ΤΕΙ Λογιστικής στην Αθήνα και είναι πλέον  τελειόφοιτη»,  μας είπε ο Καθηγητής Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Πέτρος Καραΐσκος… « Όσο βλέπω ανθρώπους σε αυτή την ηλικία, ειδικά μετά τα σαράντα, που πήραν αυτή την απόφαση, να έρθουν σχολείο για να πάρουν κάτι προβληματίζει ευχάριστα και εμάς τους καθηγητές… Ήδη και εγώ στα σαράντα τρία  μου, αντλώντας  δύναμη από τους μαθητές μας, πάω για δεύτερο πτυχίο… Και  η γυναίκα μου που έγινε για δεύτερη φορά φοιτήτρια στο Αρχαιολογικό, εμπνεύστηκε από τους μαθητές του ΣΔΕ… Μα, εδώ σε αυτές τις αίθουσες,  συντελείται ένα συνεχές θαύμα…»
«Είναι μια αμφίδρομη στενή σχέση, μεταξύ  εκπαιδευτών και  ενήλικων εκπαιδευόμενων… Οι  μαθητές αντλούν δύναμη από τους καθηγητές και αντιστρόφως…»  μας επισημαίνει η  Καθηγήτρια Σύμβουλος- Ψυχολόγος, Ελένη Τουτουντζή« Είναι δύσκολο κομμάτι η εκπαίδευση ενηλίκων, δεδομένου ότι  ήδη σε αυτές τις ηλικίες, έχουν διαμορφωθεί και οι προσωπικότητες των ατόμων… Υπάρχουν αντιλήψεις, πεποιθήσεις… Ωστόσο επειδή υπάρχει η «πλαστικότητα» του εγκεφάλου και  οι περισσότεροι  κουβαλάνε τα απαραίτητα ερεθίσματα για μάθηση, δεν παρατηρείται συχνά το φαινόμενο της δυσκολίας, στην ίδια την μάθηση… Εκεί, έγκειται και το μυστικό της επιτυχίας… Ότι  Καθηγητές και μαθητές,  έχουν κοινούς στόχους… Ερχόμενη σε επαφή με πολλούς μαθητές, διαπιστώνω ότι μπαίνουν στο ΣΔΕ  φορτισμένοι με συναισθήματα ντροπής, λόγω του περίγυρου κυρίως… Όμως στην πορεία της φοίτησης,  αποκομίζοντας νέες εμπειρίες και αποκτώντας γνώσεις, αυξάνουν την αυτοπεποίθηση τους και τα όσα αρνητικά στοιχεία αποβάλλονται… Αισθάνονται ικανοί και ικανοποιημένοι ταυτόχρονα...Και εγώ προσωπικά  παραδειγματίστηκα από την φιλοσοφία των ΣΔΕ και την σοβαρή προσπάθεια, δίνοντας  κατατακτήριες σε μια δεύτερη σχολή, στο Παιδαγωγικό…»







1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

ΠΟΙΟΣ ΑΡΧΙΠΑΠΑΡΑΣ ΠΑΤΗΣΕ ΤΟ ΑΣΤΕΙΟ ΩΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ; ΠΟΙΟ ΑΘΛΙΟ ΚΟΜΠΛΕΞΙΚΟ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΟ ΘΕΩΡΕΙ ΤΟ ΣΔΕ ΑΣΤΕΙΟ;